21.12.2012

İşletim Sistemi Nedir?

İşletim sistemi bilgisayar donanımını yöneten ve hükmeden yazılım bütünüdür. İşletim sistemi donanımları yönetip bizim bilgisayarda işlem yapmamızı sağlar. Bilgisayarda yapılan bütün işlemler aslında makine dilinde 0 ve 1 den ibarettir. İşletim sistemi bu yaptığımız işlemleri bilgisayar donanımın anlayacağı şekle getirir. Günümüzde en çok kullanılan işletim sistemleri: Microsoft Windows: Günümüzde en yaygın işletim sistemidir. Kullanıcı dostu olduğundan dolayı ve programların hepsi Windows işletim sisteminde çalıştığından tercih edilir. Linux: Açık kaynak kodlu bir yazılımdır. Genelde server olarak kullanılır. Windows işletim sisteminden daha performanslı çalışır. Güvenlik açıkları daha azdır ve kişiler kendi isteklerine göre işletim sistemini geliştirebilir. Mac OS X: Apple firmasının işletim sistemidir. Genel olarak grafik çalışmaları yapanların tercih ettiği bir işletim sistemidir. Grafik çalışmalarında en iyi performans veren işletim sistemidir. Donanım sistemi yüksek olduğundan dolayı pahallıdır ve bu yüzden çok fazla tercih edilmez. Android: Google firmasının Linux tabanından geliştirmiş olduğu mobil işletim sistemidir. iOS: Apple firmasının mobil işletim sisitemidir. MS Dos: Windows işletim sistemi öncesinde kullanılan işletim sistemidir. Fare kullanımı yoktur sadece klavye ile komut yazılarak işlem yapılır. İşletim Sistemi Tarihi: İlk Bilgisayar 1940 lı yıllarda askeri alanda kullanılmaya başlanmıştır. Özel amaçlı kullanılan delikli kartları kontrol için kullanıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz kayıt edilmiştir en kısa sürede kontrol edilip onaylanacaktır.